Aktualności:

Forum ABoard.pl ponownie funkcjonuje!

Menu główne

Tut na światło w gimpie

Zaczęty przez Abik, Wrzesień 27, 2008, 05:32:03 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Abik

Drugi tutek mojego autorstwa :P również przeznaczony dla początkujących ;) Tym razem jednak nie będzie o napisach, ale
o świetle... konkretnie jak zrobić silne światło z promieniami, jak na przykład tu:


1.Tworzymy w naszym obrazie nową warstwę.


2.Na nowej warstwie rysujemy białym brushem okrąg lub półokrąg zależnie od tego gdzie umieszczamy światło. Okrąg
wielkości około 3-5 razy brusha "Circle19"(tym brushem najlepiej rysować nasze światło).


3.Teraz rozmywamy warstwę z naszym przyszłym światłem gaussem na co najmniej 100px.

4.Ustawiamy tryb krycia warstwy na "Miękkie światło" bo to daje najlepsze efekty ;) I duplikujemy warstwę tak, aby uzyskać
dość mozne światełko, ale bez przesady (bo .Snake. Cię źle oceni :P)


5.Teraz najbardziej twórczy etap od którego najwięcej zależy! Wstawiamy c4d podobne do tych:
http://img503.imageshack.us/img503/16/c4d401ow6.png
http://img526.imageshack.us/img526/1039/c4d417ii1.png
http://img444.imageshack.us/img444/8850/c4d415ci7.png
http://img179.imageshack.us/img179/8220/c4d402pp1.png
http://img241.imageshack.us/img241/7164/c4d420ij6.png
Ustawiamy je tak, aby promienie padały ze źródła światła na postać. Jeśli chcemy obrócić jakiś c4d, w menu "Warstwa"
wybieramy przekształcenie i "dowolny obrót". Suwakiem obracamy c4d.[screen poniżej]
http://img407.imageshack.us/img407/965/beztytuujr0.png

6.Teraz zmieniamy tryb krycia na rozjaśnienie. Jeśli promienie są zbyt mocne zmniejszamy krycie warstwy z c4d.

7.Pamiętajcie, że warstwa z renderem musi się znaleść pod wszystkim watstwami, które składają się na światło!
Jeśli promienie za bardzo nachodzą na render, gumką z kryciem ustawionym na 30-60% wymazujemy promienie tam gdzie nie chcemy,
aby tak mocne.

I mamy gotowe światło :P
Proszę się eni zrażać, że wam nie wyjdzie czy coś ;) tylko poćwiczcie trochę i pokażcie outcomy!!!!!!:D