RSS

Forum Wielotematyczne Ogólnotematyczne ABoard.pl

Aktualności: Forum ABoard.pl ponownie funkcjonuje!
  • Ściemniacz światła
  • Chcieliby Państwo regulować jasnością emitowanego światła? Nic trudnego, wystarczy odwiedzić nasz sklep na atat.pl i kupić elegancki ściemniacz światła.

    elektryka-atat.pl

    Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

    Autor Wątek: Tut na światło w gimpie  (Przeczytany 4646 razy)

    Abik

    • Nowy użytkownik
    • *
    • Wiadomości: 101
      • Zobacz profil
      • http://burning-brushes.pl
    Tut na światło w gimpie
    « dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:32:03 pm »
    Drugi tutek mojego autorstwa :P również przeznaczony dla początkujących ;) Tym razem jednak nie będzie o napisach, ale
    o świetle... konkretnie jak zrobić silne światło z promieniami, jak na przykład tu:


    1.Tworzymy w naszym obrazie nową warstwę.


    2.Na nowej warstwie rysujemy białym brushem okrąg lub półokrąg zależnie od tego gdzie umieszczamy światło. Okrąg
    wielkości około 3-5 razy brusha "Circle19"(tym brushem najlepiej rysować nasze światło).


    3.Teraz rozmywamy warstwę z naszym przyszłym światłem gaussem na co najmniej 100px.

    4.Ustawiamy tryb krycia warstwy na "Miękkie światło" bo to daje najlepsze efekty ;) I duplikujemy warstwę tak, aby uzyskać
    dość mozne światełko, ale bez przesady (bo .Snake. Cię źle oceni :P)


    5.Teraz najbardziej twórczy etap od którego najwięcej zależy! Wstawiamy c4d podobne do tych:
    http://img503.imageshack.us/img503/16/c4d401ow6.png
    http://img526.imageshack.us/img526/1039/c4d417ii1.png
    http://img444.imageshack.us/img444/8850/c4d415ci7.png
    http://img179.imageshack.us/img179/8220/c4d402pp1.png
    http://img241.imageshack.us/img241/7164/c4d420ij6.png
    Ustawiamy je tak, aby promienie padały ze źródła światła na postać. Jeśli chcemy obrócić jakiś c4d, w menu "Warstwa"
    wybieramy przekształcenie i "dowolny obrót". Suwakiem obracamy c4d.[screen poniżej]
    http://img407.imageshack.us/img407/965/beztytuujr0.png

    6.Teraz zmieniamy tryb krycia na rozjaśnienie. Jeśli promienie są zbyt mocne zmniejszamy krycie warstwy z c4d.

    7.Pamiętajcie, że warstwa z renderem musi się znaleść pod wszystkim watstwami, które składają się na światło!
    Jeśli promienie za bardzo nachodzą na render, gumką z kryciem ustawionym na 30-60% wymazujemy promienie tam gdzie nie chcemy,
    aby tak mocne.

    I mamy gotowe światło :P
    Proszę się eni zrażać, że wam nie wyjdzie czy coś ;) tylko poćwiczcie trochę i pokażcie outcomy!!!!!!:D

     


    Styl BloQcs zaprojektowany przez Blocweb
    Powered by SMF 2.0.3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC