RSS

Forum Wielotematyczne Ogólnotematyczne ABoard.pl

Aktualności: Forum ABoard.pl ponownie funkcjonuje!
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Wiadomości | * Pokaż wątki | Pokaż załączniki

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - Abik

Strony: [1] 2
1
Grafika komputerowa / Abik's gallery
« dnia: Czerwiec 04, 2009, 12:09:18 pm  »

2
Film i telewizja / Gwiezdne Wojny
« dnia: Listopad 30, 2008, 01:41:34 pm  »
Właściwie nie może być dobrego forum bez tematu o SW...
tak więc, co sądzicie o tej sadze? ...

Wg mnie to jest chyba jedno z najwspanialszych dzieł w historii kina...
Ekstra fabuła... wg mnie we wszystkich częściach, a nie tylko tak jak większość mówi, że w tych nowych częściach nie ma fajnej fabuły...
ekstra efekty specjalne... w 3 części one po prostu gniotą, miotą i co tylko ^^
bardzo fajne też postacie... każdy kogoś tam znajdzie na pewno... ja najbardziej lubię Anakina Skywalkera(później Dartha Vadera) ; p
ogólnie ten film (właściwie filmy) są po prostu obowiązkowe dla wszystkich i nie ma że nie! xD

3
Gry komputerowe / Prince of Persia!
« dnia: Listopad 22, 2008, 08:25:32 pm  »
~No więc taki tema dotyczący gry Prince of Persia.
Jak pewnie wiecie gra ma sporą tradycje bo pierwsza jej część powstała w 1989 roku i w sumie była przełomowa bo do animacja postaci w grze była utworzona na podstawie sfilmowanych scen walki i ruchu : P
Coś z tej przełomowości w PoP'ie zawsze zostało bo te nowe części również są świetne i pod względem grafiki i fizyki. Prince of Persia: The Sands of Time z 2003 roku jest chyba pierwszą grą, w której można cofać czas : P
?wietna jest też muzyka w tych nowych PoP'ach. W Piaskach czasu i w Dwóch tronach (3 część z tych nowych : P ) to są takie arabskie kawałki, bardzo budujące klimat, właściwie jak się gra to się ich nie słyszy, ale bardzo wpływają na to, że gracz wczuwa się w postać Księcia. Trochę inaczej to jest w przypadku Duszy wojownika (część 2 : P). Tu zamiast tych arabskich kawałków jest cięższa metalowo rockowa ścieżka dźwiękowa, która wg mnie jest wyśmienita. Najbardziej znanym utworem z Duszy wojownika jest chyba "I Stand alone", którego można posłuchać sobie tu: http://www.youtube.com/watch?v=ulIx-8KiH0A.
Po za tym PoP ma ekstra klimat. W Sands of Time jest on taki bajkowy, wszystko jest delikatnie rozmyte co w połączeniu z tą arabską muzyką tworzy na prawdę niezły efekt i klimat, podobnie się rzecz ma w przypadku Dwóch tronów. Znowu trochę inaczej jest jeśli chodzi o Warrior Within. Tam klimat jest bardzo mroczny, zamiast ciepłych kolorów, które były bardzo często używane w Piaskach czasu i Dwóch Tronach, zwłascza w architekturze, użyte są odcienie szarego, często też takiego szkarłatnego czerwonego... z resztą można samemu pooglądać: http://www.youtube.com/watch?v=UjLVSnPskSU.
Taki świetny klimat w połączeniu z paro  wygodnym sterowaniem i efektownymi ewolucjami i atakami http://www.youtube.com/watch?v=ur9Mxz9YljQ powoduje, że gra niesamowicie wciąga. Największą jej wadą jest to, że jest krótka i dotyczy to niestety wszystkich części.
Mimo tych wszystkich zalet jest jeszcze coś co powoduje, że chce się w Pop'a grać. Jest to bardzo ciekawa fabuła, z wieloma zwrotami akcji. Wszystkie części razem tworzą jeden ciąg, grając w Warrior Within nie grając wcześniej w Piaski czasu, możemy pewnych rzeczy nie zrozumieć, podobnie w przypadku Dwóch tronów. Tak czy siak historia pokazywana w Pop'ie jest niesamowicie porywająca, gdyby spisać ją w książce to powstałaby bardzo ciekawa epicka powieść o bohaterze, który wciąż starał się naprawić swój błąd. Sama postać Księcia jest bardzo ciekawa, Książe bywa ironiczny i dowcipny, bardzo wojowniczy. Charakter Księcia najlepiej możemy poznać w Dwóch tronach, gdzie świadomość Księcia dzieli się na dwie części - dobrą i złą, które często prowadzą ze sobą dialogi, po za tym w Dwóch tronach sporo jest też dialogów z Farą - ukochaną Księcia, które też są bardzo interesujące jak sama Fara ; > Cały wątek miłosny Księcia i Fary zaczyna się już w Piaskach czasu, tylko tam w ostatnich "scenach" gry możnaby sądzić, że dość smutno się kończy, ale na szczęście w Dwóch tronach znów Fara spotyka się z Księciem i tak jak wspominałem, ich wątek miłosny również wpływa bardzo pozytywnie na całą fabułę i wciąga do gry, szczerze mówiąc brakowało mi Fary w Duszy wojownika bo Kaileena, którą tam spotykamy to nie to samo ^^
To chyba na tyle jeśli chodzi o moje zdanie dotyczące PoP'a... Po P'rostu uwielbiam tą grę :D
 :angel:  :devil:

4
Spam / Kto po mnie? :P
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:46:17 pm  »
Prosta zabawa... po prostu zgadujemy kto napisze posta po nas...

Jere? :D

5
Internet / Komunikator
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:43:09 pm  »
Jakich komunikatorów używacie?
Ja używam gg, ale tylko dlatego, że aqq nie chce mi działać :P niedługo pewnie przerzucę się na konekta bo gg to shit :P

6
Tutoriale / Altair tag tut!
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:40:16 pm  »
itam w moim pierwszym tutku nie przeznaczonym dla GIMPa ;)
Tym razem tut jest bardziej ambitny... m?wi jak zrobi? tak? sygn?:

w rewelacyjnym programie MS Paint!

1. Zaczynamy od wybrania sobie ?adne stocka... (bo z rendera nie wiele si? da zrobi? nawet w Paintcie)
Ja skorzysta?em z tego:

i obr?ci?em go... ->obraz->przerzu?/obru? obraz ... i zaznaczmy opcje "przerzu? w poziomie"
oczywi?cie tego nie musimy robi?, ale wg mnie tak stock ?adniej wygl?da ;)
ah ! zapomnia?bym... stocki najlepiej wkelja? metod? kopiuj wklej... czyli musimy najpierw w??czy? podgl?d stocka
wcsin?? przycisk "Print Screen" (powinien by? na wysoko?ci przycisk?w F1-F12) i nast?pnie w Paintcie wybra?:
->Edycja ->wklej... teraz dowolnie ustawi? stock i zmniejszy? wymiary obrazu poprzez poci?gni?cie dolnego prawego
kra?ca obrazu... u mnie wygl?da to tak:


2.No teraz m?j ulubiony element... czyli dodanie ?wietlik?w w pobli?u postaci... ?wietliki
robimy sprejem (3 zaznaczone narz?dzie-niebieska butelka http://img238.imageshack.us/img238/6104/narzdziowniknp5.png)
efekt:


3.Teraz zwyk?ym o??wkiem ( pierwsze zaznacznoe narz?dzie-???ta kredka) dorabiamy kilka mniejszych
?wetlik?w z dala od postaci...
Efekt:


4.robimy "prostok?tem" (ostatnie zaznaczone nar?edzie-szary prostok?t) kolka lini, albo
prostok?t?w.. na dole sygny i u g?ry... oraz tworzymy ramk?...
Efekt:


5.dodajemy kilka ma?uych prostok?t?w na postaci... i przy utworzonych liniach... sygna zajedzie nam
troche wektorowo?ci? xD
efekt:


6.dla lekkiego kontrastu dodajemy par? prostok?cik?w, ale czarnych... wszystkie one musz? si? znajdowa?
w pobli?u dw?ch g??wnych lini na dole i na g?rze bo porozwalane po sygnie brzydko wygl?dj?...
efekt:


7.Teraz narz?dziem tekstowym dodajemy kropki... takie o to : ".... . ....               .....         ..."
co? w tym stylu... ale nie zadu?o ;) ...mo?na pokombinowa? z kolorem ja proponuje bia?e ;) Je?li komu? nie
wy?wietla si? pasek narz?dzi tekstowych to wchodzi?: ->widok ->pasek narz?dzi tekstowych
tu mozna si? pobawi? wymiarami... ale polecam do robienia kropek rozmiar 9 ;)
efekt:


8.teraz mo?emy troche doda? wi?cej ?wietlik?w przy postaci... i gdzieniegdzie te? przy naszych
prostok?tach...
najmniejszym rozmiarem spreju robimy te? gdzieniegdzie plamy...
efekt:


10.Jako, ?e napis jest w?a?ciwie po postaci najwa?niejszym elementem naszej sygny... dodajemy do niego
?wietliki ze spreju aby go po?adni? :P  
efekt:


GOTOWE !!! :D ...
czekam na outy ;> ... ja wam powiem, ?e ten m?j nie jest nawet taki z?y! jest na pewno lepszy ni? moje sygny po miesi?cu
w GIMPie lol ... przynajmniej tak mi si? wydaje :D
jak ju? z tym si? uporamy mo?emy przerobi? t? sygn? w jakim? programie bardziej dla ludzi :P ... i ten tut to dow?d, ?e nic
nie zale?y od programu! wszystko zale?y od cz?owieka ;) bo znam ludzi co robi? w PS czy GIMP gorsze sygny ni? ta :P
jak nie wierzycie, ?e Paint te? czyni cuda... to sobie luknijcie w te linki:
http://youtube.com/watch?v=uk2sPl_Z7ZU
http://youtube.com/watch?v=vUWqRhReaZk
http://youtube.com/watch?v=ElrldD02if0
http://youtube.com/watch?v=eFV9-RuVYRU&feature=related

pozdrawiam i ?ycz? mi?ej pracy z naszym ukochanym paintem!!! :D
jak nie zobacz? ?adnego outa... to was powiesz? :P ...

7
Tutoriale / Fractal tut
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:39:22 pm  »
1. Wchodzimy kolejno w
->Filtry ->Renderowanie ->Natura ->Płomienie
2. Klikamy na przycsik "Modyfikuj"... (obok podglądu pierwszy z góry)
3. Szybkość ustawiamy na jakieś w granicach 0,20 (najciekawsze fraktale ... ale jak ktoś chce niech się bawi)
Typ wariacji zależy od tego co chcemy uzyskać... ja polecam sferyczny ( no i ew. wir :-P )
4. Teraz klikamy ok i przechodzimy do zakładki "Kamera" tam przybliżamy troche nasz fraktal i jeśli chcemy zmieniamy trochę pozycję kamery.
5. Teraz w zakładce "Renderowanie" możemy pobawić się ustawieniami związanymi z wyglądem fraktala(fraktalu ? :-P)
6. Klikamy gotowe i czekamy troche i mamy fraktal ;-)
7. Zpaisujemy go w PNG bo JPG go popsuje :-P...
GOTOWE ;-)

Dziękuję za uwagę :-P wszelkie pytania proszę wypisywać tu albo na gg , ale lepiej tu :-P...
Tutka na pewno do się wykonać w wersji 2.2.8 sądzę, że w starszych się też go wykonać, ale nie wiem jak w młodszych :-P

8
Tutoriale / Gimp pen tool tut!
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:38:15 pm  »
Witam was w moim najnowszym tutorialu! Nauczymy się w nim robić (chyba) ładne pen toolowe linie.
Zanim zacziniesz to utwórz sobię nową warstwę ;)
No więc zaczynamy ;)

1.Wybieramy narzędzie ścieżek(zaznaczone czerwonym kółkiem na screenie1).
SCREEN1

2.Teraz po kolei w małych odstępach klikamy, zaznaczając punkty, które będę wskazyzywały naszą ściężkę... tzn. tak jak sobie te punkty ustawimy tak mniejwięcej będzie wyglądał nasz pen tool ... kreski od punktu do punktu... żeby nie wygladło to zbyt kwadratowo musimy robić bardzo nie wielkie odstpęy od kolejnych punktów (jak na screenie2).
SCREEN2

3.Teraz bardzo przybliżamy sobie obrazek korzystając z odpowiedniej zakładki (zaznaczona czerwono na screenie3)
SCREEN3

4.Gdy już mamy obraz mocno zblizony możemy przesunąć punkty naszej ścieżki, które wyraźnie odstają od reszty ścieżki i mogłyby naszą linię zrobić kanciastą(screen4).
SCREEN4
czasem poprawienie ściężki może się równać z przesunięciem bardzo wielu punktów, ale to bardzo ważne, aby ścieżka nie była kanciasta.1

5.Gdy już nasza ścieżka jest orpowiednio ułożona czas narysować coś wzdłuż niej. Wchodzimy do zakładki ścieżek (oznaczona numerem 1 na screenie5). W zakładce tej powinniśm widzieć wszystkie nasze aktualnie istniejące ścieżki. Klikamy na tą, którą przed chwilą stworzyliśmy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję "Rysuj wzdłuż ścieżki"(oznaczona numerem 2 na screenie5).
SCREEN5

6.Teraz w okienku z warstwami duplikujemy warstwę z naszą linią pen toolową.

7.Na jednej z warstw z linią stosujemy filtr: Filtry->Rozmycie->Rozmycie Gaussa. Promień rozmycia (pionowy i poziomy) ustawiamy na 10px(pikseli), a typ rozmycia na RLE. Dla bardziej wtajemniczonych ten punkt oznaczya poprostu: Dajemy gaussa na 10px :P

8.Teraz w okienku z warstwami klikamy prawym przyciskiem myszy na górnej warstwie naszej lini i z menu wybieramy "Połącz w dół"

9.Właściwie to mamy już gotową linię pen toolową, ale żeby dodać jej atrakcyjności możemy zmienić tryb krycia (polecam "Miękkie ?wiatło", "Wypalanie", "Rozjaśnianie" ) i ewentualnie zduplikować ją parę razy.

10.Gdy już wybraliśmy jak powinna wyglądać nasza linia to wymazujemy soft brushem (brushem z rozmytymi końcówkami) początek i koniec lini, żeby tak ładnie zanikała oraz wymazujemy ją gdzie niegdzie na zakrętach i w miejscach gdzie troche jest zbyt kanciasta.

GOTOWE! ;)

Pozdrawiam!

9
Tutoriale / Prosty tut na prostą sygnę!
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:36:24 pm  »
Witam w moim pierwszym tutku na sygn? do GIMPa. Najlepszego prgormau graficznego na ?wiecie ^^
Zanim zaczniemy... radz? w??czy? sobie jak?? muzyk?, kt?ra nas inspiruje b?d?, kt?r? poprostu lubimy bo bardzo muzyka jest
pomocna podczas tworznenia pracy :)
Nie wiem jak wy, ale jak ja co? robi? lubi? pi? te? jaki? ch?odny sok ^^ hehe ... mo?e wam te? pomo?e :P
No, ale zacznijmy :)

1.Tworzymy nowy dokument poprzez wybranie z menu "plik" opcji "Nowy"
SCREEN 1

2.Pojawi nam si? okno, w kt?rym podajemy szeroko?? i wysoko?? naszego obrazu w pikselach
Szeroko?? oznaczona cyferk? 1
Wysoko?? cyferk? 2
Natomiast cyfra 3 pokazuje pol?, w kt?rym ustawiamy warto?? na "piksele".
SCREEN 2

3.a)Gdy ju? mamy utowrzony nowy plik, musimy otworzy? jaki? odpowiadaj?cy nam stock. Stocki mo?emy znale??
oczywi?cie na r??nych stronach internetowych, polecam zajrze? do dzia?u tego forum o nazwie "Download" i podzia? o nazwie
"Materia?y", tam jest bardzo wiele temat?w ze stockami, kilka link?w z ciekawszymi stockami:
http://s262.photobucket.com/albums/ii117/SnakeHotek/
http://s5.photobucket.com/albums/y189/Draggin/Stocks/
http://s233.photobucket.com/albums/ee203/nightPB/Stocks/
http://s109.photobucket.com/albums/n43/Tranzice/Stocks/

b)No je?li ju? mamy dobry stock otwieramy go wybieraj?c z menu "plik" opcj? "otw?z jako warstwy", ale uwaga! Tym razem korzystamy
z menu plik przy naszym obrazie! (je?li nie wiecie o co chodzi luknijcie na screena poni?ej)
SCREEN 3

c)Wy?wietli nam si? okno, w kt?rym wybierzemy naszego stocka. Sp?jrzmy na screen4
SCREEN 4
Cyfr? 1 zaznaczone jest okienko, w kt?rym wybieramy folder na naszym dysku, w kt?rym znajduje si? nasz stock. Przez kolejne
foldery przchodzimy podw?jnym klikni?ciem myszy.
Cyfr? 2 zaznaczony jest podgl?d gdzie si? aktualnie "znajdujemy", w jakim folderze mamy podgl?d.
Cyfr? 3 zaznaczony jest w?a?nie podgl?d obrazk?w w wybranym folderze.
Po zaznaczeniu wybranego obrazka pojawi nam si? jego podgl?d, zaznaczony cyfr? 4.
Gdy wybierzemy stock klikamy na "Ot?wrz".

d)Po tej operacji, stock mo?e si? znale?? w dziwnej pozycji. Wybieramy narz?dzie "Przesuni?cia" i przesuwamy stock tak jak nam
si? podoba.
SCREEN 5
K??kiem zaznaczone narz?dzie "Przesuni?cia".
Przesuwamy klikaj?c na obrazku i przytrzymuj?c wci?ni?ty lewy przycisk myszy przesuwamy j?, przesuwaj?c te? przy tym stock ;)

e)Stock mo?e byc te? niestety zbyt du?y i mo?e nie mie?ci? si? nam w kadrze. W tym celu zeskalujemy go. Musimy przej?? do okienka
z warstwami,w tym celu wciskamy CTRL + L i tam sprawdzamy czy zaznaczona jest warstwa z obrazkiem (musi byc pod?wietlona na szaro).
Je?li nie jest klikamy raz na ni? w celu zaznaczenia jej.
Ok. Teraz w menu "Warstwa" wybieramy pozycj? "skaluj warstw?". Wy?wietli si? okienko skalownia.
SCREEN 6
Najpierw upewniamy si? czy "?a?cuszek" jest z??czony czy przerwany. Musi by? z??czony, aby skalowanie wygl?da?o ?adnie, je?li
jest przerwany to klikamy na niego raz lewym przyciskiem myszy - cyferka 1.
Sprawdzamy czy jako jednostk? mamy ustawione piksele - cyferka 2.
teraz mo?emy wpisa? dowoln? wysoko?? lub szeroko??, ale pami?tajmy, ?e gdy mamy ?a?cuszek po??czony to szeroko?? i wysoko?? nie zmieni?
swoich proporcji i obrazek nie zostanie zniekszta?cony, wi?c wystarczy jak wpiszemy jedn? warto?? to druga si? dopasuje sama ;)
(Tak wiem! GIMP jest na prawd? cudowny ^^ ). Je?li wybierzemy ju? upragnione wymiary klikamy ok.

4.?e tak powiem, to by? dopiero wst?p :P Prawdziwa zabawa si? dopiero zaczyna ^^ ale tu du?o zale?y od waszego
pomys?u. Proponuj? zacz?? od kosmetycznych zmian, a mianowicie rozmycie lekko t?a naszego stocka co doda mu g??bi troch?. Robimy
to narz?dziem "Rozmycie/Wyostrzenie" ( SCREEN 7 ). Wybieramy teraz okno z opcjami narz?dzia, kt?rego ikonka
zmienia si? zale?nie od wybranego narz?dzia - teraz powinna przybra? posta? kropli takiej jak ikona narz?dzia "Romzycie/Wyostrzanie"
W okienku tym znajdziemy pole "P?dzel". Obok niego podgl?d aktualnego p?dzla. Klikamy na ten podgl?d, aby wy?wietli? list? pozsota?ych p?dzli.
Wybieramy z po?r?d nich p?dzel, kt?ry ma rozmyte ko?c?wki ( tak zwany "soft brush" ).
SCREEN 8

Gdy ju? go wybierzemy przytrzymuj?c lewy przycisk myszy przeje?d?amy po tle, ale nie po postaci, warto wybra? do?? ?rednich wymiar?w p?dzel
aby ??two by?o obrysowa? posta?.

5.a)Teraz mo?emy doda? do obrazku brushe - s? to r??nokszta?tne ko?c?wki p?dzl?w, dzi?ki nim mo?na bardzociekawe efekty uzyska?.
aby skorzysta? z brushy wybieramy nardz?dzie p?dzla ( SCREEN 9 ). Tak jak wcze?niej musimy wybra? jakim p?dzlem b?dziemy rysowa?,
robimy to w ten sam spos?b. Niestety brushe wbudowane w GIMPa pozostawiaj? wiele do ?ycznenia. Wi?cej brushy znajdziemy pod tymi linkami:
http://rapidshare.com/files/44165682/Kenty_Brushes_Pack.rar.html
http://search.deviantart.com/?section=browse&qh=boost%3Apopular+age_sigma%3A24h+age_scale%3A5&q=in+gimp+brushes
Zapraszam te? do dzia?u "Download", tam znadjdziecie jeszcze wi?cej brushy! ;)
Zanim zaczniemy rysowa? brushami po naszej pracy, dobrze gdyby?my zrobili now? warstw?. Otwieramy ponownie okienko z wartwami (CTRL + L) i
klikamy na bia?? kartk? na dole ( SCREEN 10 ). I wiecie co teraz si? stanie? Nie! Nie przyjdzie ?wi?ty Miko?aj i nie da Ci
PS pod choink? :P Oczywi?cie wy?wietli si? okienko, w kt?rym po prostu klikamy ok ;)
Ostatni? rzecz? jak? musimy zrobi? przed porysowaniem brushami jest wyb?r koloru p?dzli, wybieramy go ... tu: SCREEN 11 poprzez
podw?jne klikni?cie lewym przyciskiem myszy na pierwszy kwadrat. Oczywi?cie jak to w programach graficznych wszelkiej ma?ci bywa  wy?wietli si?
okieno! :D W du?ym obszarze zaznaczonym na screenie na czerwono wybieramy kolor i p??niej klikamy na ok.
SCREEN 12
Teraz mo?emy mazi? brushami po sygnie, mo?emy te? zmienia? kolory kolejnych brushy. Je?li dodany przez nas brush nam si? nie podoba
to mo?emy go ?atwo usun?? wchodz?c w menu ->Edycja ->Cofnij

6.Sygn? zapisujemy wchodz?c w menu ->Plik ->Zapisz jako

P?ki co to narazie tyle. Jutro tuta doko?cz? bo dzi? ju? nie dam rady, sory, ?e tak w po??wkach, ale mam nadziej?, ?e chocia? czego? si? z tego
dowiedzieli?cie ^^ pami?tajcie! jutro drugo cz??? :P

U mnie wygl?da to na razie tak:

Mo?e to wam si? wydawac dziwne, ale jak posiedzicie troch? w sygnach to zrozumiecie, ?e cz?sto prost znaczy o wiele lepsze po za tym
to jeszcze nie koniec :)

6.Teraz zn?w tworzymy now? warstw?, jak nie pami?tacie jak to zrobi? odsy?am do kroku 5.a) Na tej nowej warstwie
zrobimy sobie ?wietliki ^^ ?wietliki jak pewnie si? domy?lacie s? to ?wiec?ce punkty. W tym celu wybieramy jaki? do?? jasny kolor i w miar?
jaskrawy lub poprostu bia?y. Teraz wybieramy brush z ?agodnymi, rozmytymi ko?c?wkami (tzw. soft brush) i nim rysujemy gdzie niegdzie nasze ?wietliki.
U mnie to wygl?da na razie tak:

P?ki co nie ma si? przejmowa?, ?e co? wam nie wychodzi itp itd. bo to nie ma na razie znaczenia. Wracaj?c do ?wietlik?w - je?li zajdzie taka potrzeba
to mo?emy je bezproblemu doda? w ka?dej chwili podczas robienia pracy.

7.Teraz sp?aszczamy nasz obrazek. Robimy to poprzez klikni?cie na dowolnej warstwie prawym przyciskiem myszy i wybraniu z menu, kt?re si? wy?wietli
opcji "Sp?aszcz obraz". Klikamy teraz na warstwie, kt?ra nam powsta?a i wybieramy "Duplikuj warstw?" bo w nast?pnym punkcie b?dziemy na niej stosowa? filtry.

8.Tak wi?c jak ju? wspomnia?em, teraz zastosujemy filtr na naszej sygnie.
a)Zanim zastosujemy filtr to rozgrzejmy sobie nadgarstki ^^ U??? r?ce tak jak by? si? modli? - w znaku "amen" i zacznij na zmian? podno?ci? jedn? d?o? troch? opuszczaj?c
drug? i tak przez chwil?. Ok! Rozgrzani mo?emy zabra? si? za osotoswanie filtru.
b)Wybierz menu "Filtry", nast?pnie "Zniekszta?cenia" i na koniec "Deformowanie"
SCREEN 13
c)Pojawi si? okienko (heh...).
SCREEN 14
Nas interesuje tylko obszar zaznaczony na czerwono, w kt?rym widzimy podgl?d warstwy, na kt?rej stosujemy dany filtr - w naszym przypadku jest to warstwa naszego obrazka.
Ale ok, przejd?my do dzia?ania. Naje?d?amy myszk? nad ten obszar, wciskamy lewym przycisk myszy i zaczynamy kr?ci? k??ka i inne dziwne kszta?ty jakie nam do g?owy przyjd?,
ale pomijamy twarz postaci. Tak sobie rozmazujemy t?o a? uzyskamy zadowalaj?cy nasz efekt. Nie poddawjacie si? ?atwo bo za pierwszym razem to mo?e by? do?? trudne zadanie,
ale warto bo efekty mog? by? bardzo przyjemne :)
U mnie wygl?da to tak:


9.Teraz otworzymy jako now? warstw? fraktal. Je?li nie wiecie jak otworzy? jakis obraz jako now? warstw? to odsy?am was do kroku 3.b)
Zapytacie sk?d wzi??? fraktal tak? No wi?c odpowied? jest prosta. Mo?na go ?ci?gn??, kilka znajduje si? w dziale download na forum, na przyk?ad:
http://www.sendspace.pl/file/srTUYkVq
Ale zamiast ?ci?ga? fraktal, mo?emy go sobie zrobi? sami! Na dodatek nie musimy nawet pobiera? dodatkowego programu bo GIMP oferuje mo?liwo?? tworzenia fraktali, je?li nie wiemy jak
sobie przygotowa? fraktal to odsy?adm do mojego starszego tutka:
http://photohost.niop.pl/forum/viewtopic.php?t=155
Opr?cz tego mo?my skorzysta? z programu Apophysis 2.02, kt?ry daje mo?liwo?? tworznia fratkali, ale efekty s? por?wnywalne do tych z GIMPa. ?ci?gn?? go mo?emy tu:
http://www.apophysis.org/downloads.html
A jak nie potrafimy go obs?ugiwa? to mo?emy skorzysta? z rewelacyjnego tutka napisanego przez Lysnadera:
http://img218.imageshack.us/img218/4744/fractaltutorialcopyts8.jpg

Ja u?y?em tego fraktala: http://img168.imageshack.us/img168/1023/angelmt6.png

10.Teraz na otworzynym fraktalu stosujemy filtr: ->filtry ->rozmycie ->selektywne rozmycie gaussa. W okienku, kt?re si? pojawi zostawiamy ustawienia domy?lne i
klikamy OK. W okineku z warstwami musimy teraz zmniejszy? krycie naszej warsty z fraktalem i zmieni? jej tryb. Otwieramy wi?c okienko z warstwami i w miejscu gdzie pisze tryb wybieramy
opcj? "Pokrywanie", je?li nasz fraktal ma czarne t?o to mo?emy wybra? opcj? przesiewanie - cyferka 1 na screenie 15.
SCREEN 15
Natomiast tam gdzie zaznaczona jest cyferka 2 mo?emy zmniejszy? krycie naszego fraktala co spowoduje, ?e b?dzie on mniej widoczny, ale cz?sto dzi?ki temu sygna b?dzie wygl?da?a lepiej.
Ja zmniejszy?em krycie do 77, ale z t? warto?ci? nale?y du?o pokombinowa?.
M?j efekt:


11.Zn?w sp?aszczamy obrazek i duplikujemy go tak jak w kroku 7.

12.Stosujemy filtr -> Filtry ->Zniekszta?cenia ->Przesuni?cie, a w okienku ustawiamy tak jak na screenie:
SCREEN 16
Teraz wybieramy narz?dzie "Gumka" ( SCREEN 17 ). Wymazujemy filtr z twarzy, oraz z kilku innych miejsc, ?eby na sygnie nie
by?o zbyt jednakowo.
Mniej wi?cej tak powinna wygl?da? nasza praca:


13.Zn?w sp?asczamy obrazek i duplikujemy go.

14.I zn?w sotsujemy filtr. ->Filtry ->Artystyncze ->Kubizm. Z ustawieniami jak na screenie18.
SCREEN 18
Wychodzi nam mniej-wi?cej co? takiego (z tym, ?e u was pewnie lepiej ^^):


15.Teraz ustawiamy kolory. Mianowicie chodzi mi o to: SCREEN 19
Ustawiamy je tak, aby pierwszy kolor by? czarny, a drugi bia?y.

16.W okienku z warstwami (CTRL + L) tworzymy now? warstw?.

17.Stosujemy filtr ->Filtry ->Renderowanie ->Chmury ->Jednolite chmury. Z ustawieniami jak na screenie:
SCREEN 20
Zmieniamy tryb warstwy z tym filtrem na "Pokrywanie" i mo?my zmniejszy? krycie do 90.
Efekt:

Du?o ju? do ko?ca nie zosta?o wi?c wytrzymajcie jeszcze te troch? ;)

18.Zn?w tworzymy now? warstw? i zn?w towrzymy na niej ?wietliki tam gdzie nam pasuj? i gdzie ?adnie wygl?daj? (?wietliki - krok6).

19.Teraz otwieramy jako now? warstw? (krok3) jakie? dobrze pasuj?ce c4d. Mo?emy je sobie sami zrobi? w programach do grafiki 3D, ale to raczej zbyt
skomplikowane bym to tu opisywa?, wystarczy, ?e ?ci?gniemy c4d, kt?re znajdziemy w dziale Download na forum. Ja u?y?em tego: http://img80.imageshack.us/img80/7545/0302in6.png
Zale?a?o mi tylko na jego cz??ci, a reszt? wymaza?em. To co zosta?o zesmugdowa?em. Smugdowanie to technika polegaj?ca na rozmazywaniu obrazu. Ostatnio bardzo modna wi?c warto j? dobrze pozna?,
ale w tym celu odsy?am do innych tutk?w. Narz?dzie rozmazywania znajdziemy tu: SCREEN 21. Aby go u?y?, wybieramy ko?c?wk? p?dzla
i przytrymuj?c lewy przycisk myszy przeje?d?amy po c4d(ten krok nie jest obowi?zkowy bo tak na prawd? c4d nie s? konieczne przy tworzeniu sygny, ale bardzo pomagaj?, wi?c to czy u?yjemy ich zale?y
tylko od nas).
c4d mo?emy pobra? z t?d na przyk?ad:
http://rapidshare.com/files/82566758/C4D_PACK_by_K1906.zip
http://rapidshare.com/files/46115754/C4D_Pack__04.rar.html
http://rapidshare.com/files/46121450/C4D_Pack__05.rar.html
http://rapidshare.com/files/46128624/C4D_Pack__06.rar.html

Jak wida?, u mnie ?lad?w po c4d nie wiele wida? :P


20.Mo?emy teraz doda? ?wiat?o. W tym celu wybieramy p?dzel, a jego kolor ustawiamy na bia?y. Wybieramy oczywi?cie soft brush.
W opcjach narz?dzia bezpo?rednio pod miejscem gdzie wybieramy rodzaj p?dzla, jest pole "Skala". Zwi?kszamy j? znacznie do oko?o 6,00 i na nowej warstwie
rysujemy w jednym miejscu tym p?dzlem. Ustawiamy tryb krycia warstwy na "Pokrywanie". Je?li ?wiat?o mamy za s?abe to mo?emy je wzmocni? dupilkuj?c warstw?.
W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na warsywie ze ?wiat?em (w okienku z warstwami) i wybieramy opcj? "Duplikuj warstw?".

21.Teraz w bardzo podobny spos?b robimy cie?, ale zmieniamy kolor p?dzla na czarny i cie? rysujemy z drugiej strony postaci.
Powinno to wygl?da? mniejwi?cej tak:


22.Sp?aszczamy i duplikujemy obraz.

23.Teraz zrobimy kilka CM'?w. CM'y to skr?t od Clipping Mask. Jest to technika pobierania cz??ci obrazu i wklajaniu jej gdzie indziej. Czasem
daje to bardzociekawe efekty. W GIMPie robienie CM'?w jest stosunkowo nie wygodne, je?li robi si? je taki "klasycznym sposobem", ale jest inne wyj?cie. Mo?emy skorzysta?
z narzdedzia o nazwie "Klonowanie" (tzw. Stamp tool). Stam tool w GIMPie wygl?da tak: SCREEN 22, Ok. Teraz z warstwy z
nasz? sygn? (tej sp?aszczonej ) b?dziemy teraz pobiera? cz??? :P Robimy to poprzez wci?ni?cie lewego przycisku myszy w wybranym przez nas miejscu sygny i wci?ni?ciu przycisku CTRL.
Teraz tworzymy now? warstw? i na niej klikamy w miejscu, w kt?rym chcemy wklei? to co skopiowali?my. Prawda, ?e proste? Zaoszcz?dza du?o czasu w por?waniu do klasycznej metody robienia CM'?w :)
Moje cm'y na sygnie prezentuj? si? tak:


24.Teraz czas na m?j ulubiony krok, kt?rego nauczy??m si? w PS, a teraz stosuj? te? w GIMPie. Mianowicie zabawa kolorami. Zn?w sp?aszczamy obrazek i dpulikujem go ^^
Wszystkie potrzebne rzeczy do zabawy kolorami znajdziemy w menu "kolory".
a)Ja zawsze zaczynam od "krzywych" (tzw. curves). Trzeba je przesuwa? bardzo delikatnie o niewielkie ilo?ci bo maj? du?y
wp?yw na obraz. Dzi?ki nim mo?emy zmniejszy? lub zwi?kszy? kontrast przy czym zachowa? do?? naturalny wygl?d sygny. Zalecam du?o zabaw i pr?b bo tak od razu nie uda wam si? na pewno poprawnie
wykorzystywa? krzywych, a lepiej je pomin?? ni? u?y? ?le ;)
b)Po krzywych troch? warto poprawi? jasno?? i kontrast, chocia? je?li dobrze u?yjemy krzwych ten krok jest zb?dny, a nawet szkodliwy :P
c)Warto te? skorzysta? balansu kolor?w. Tu te? nale?y du?o ?wiczy? bo balansem kolor?w mo?emy nieudan? sygn? zamieni? w cudo, ale mo?emy te? cudo zamieni? w ... no ... nie wa?ne w co :P sami si?
domy?lcie. Na pocz?tek proponuj? jedynie zabaw? samymi p??tonami, a po opanowaniu ich dodatkowo ?wiat?o i cie? ;)
d)No na koniec takiej podstawowej zabawy kolorami zostaje nam bardzo popularne odwzorowanie gradientu. Jest to bardzo cz?sto stosowane, nie tylko w sygnach, nie tylko przez gimpowicz?w i warto si?
nauczy? tego jak najpr?dzej. ?eby?cie si? nie zdziwili jak wam kto? co? b?dzie m?wi? o GM'ach. GM'y to w?a?nie odwzorowanie gradientu, tylko skr?t GM pochodzi od gradient map czyli mapa gradientu, a tak
to si? nazywa w PS :) Stosujemy je wchodz?c w menu ->Kolory ->Odwzorowanie ->Odwzorowanie gradientu. Jak zauwa?ycie kolory naszej pracy zostan? zamienione tylko w odcienie dw?ch kolor?w jakie mamy wybrane.
Niestety musimy si? te? nauczy? jakie kolory mo?na dobrze u?ywa? w GM'ach ... Oto kilka par, jakich ja u?ywam:
1200ff - ffa200
000000 - ff0000
ff0000 - ffffff
te cyferki literki mo?emy skopiowa? tu: SCREEN 23
Jak ju? wybierzemy kolory i zastosujemy gradient to nie wygl?da to zbyt efektownie. Musimy wi?c zmieni? tryb krycia warstwy z GM'em. Polecam Pokrywanie, Mi?kkie ?wiat?o, Odcie? i Kolor, w ekstremalnych sytuacjach
Mno?enie i przesiewanie, bardzo rzadko przydaj? si? inne tryby, ale zalecam eksperymenty ^^
Oczywi?cie, nie musimy stosowa? tylko jednego GM'a, mo?emy ich zastosowa? du?o wi?cej, ja z regu?y stosuje 2-4, wi?cej daje za du?y kontrast (z regu?y), a mniej nie daje a? tak dobrego efektu (z regu?y :P).
W moim wypadku akurat zastosowa?em moj? ulubion? GM: 1200ff - ffa200 i absolutnie mi starczy?a ;) Efekt:


25.No w tym kroku om?wi? dwa efekty przydatne przy dodawaniu g??bi, ale nie s? one obowi?zkowe. Sharpen i blur.
a)Sharpen jest to po prostu filtr, kt?ry wyostrza nam prac?. Filtry -> Uwydatnianie ->wyostrzenie. Ustawieniami zalecam si? pobawi? bo wszystko zale?y od tego co chcemy uzyska?. Je?li do sharpenu chcemy doda?
blur to wymazujemy sharpen z tego co chcemy mie? na drugim planie, aby doda? g??bi (z regu?y najlepiej wymaza? to co jest wy?ej).
b)Blur polega na rozmyciu sygny, te? po to by doda? jej g??bi. Mo?emy go stosowa? bez sharpena, ale z pomoc? sharpenu efekt g??bi jest wyra?niejszy.
Mo?emy go zastosowa? poprzez filtr. Filtry-> rozmycie ->rozmycie gaussa, ustawiaj?c ustawienia wg naszego uznania, nie przekraczaj?c 10 px i pamietaj?c, aby ?a?cueszek by? po??czony! Zamiast sotosowa? filtr, mo?emy
skorzysta? z narz?dzia kt?re omawia?em ju? w kroku 4.
Je?li zastosujemy spos?b z filtrem (ustawiaj?c na oko?o6-7px) na ca?ej sygnie, to mo?emy ustawi? wtedy tryb jej krycia na mi?kkie swiat?o lub inny dobrze pasuj?cy tryb co da nam czasem przepi?kny efekt mgie?ki! Warto
pr?owa? ;)
U mnie to wygl?da tak:

?eby zwiekszy? g??bie, mo?emy te? w "tyle" sygny (g?rne jej partie i boki) da? mniej nasycone barwy lub wr?cz czarno bia?e. W tym celu sp?aczamy obraz i duplikujemy go. Ustawiamy kolory na czarny i bia?y i stosujemy GM
(krok 24) - ten sam efekt prawie uzsykaliby?my gdybysmy zrobili ->Kolory ->destruacja, ale ten spos?b troch? kolory zniekszta?ca, gdy mamy ich du?o. No wi?c, gdy mamy ju? czarno bia?y obrazek, wymazujemy go z postaci
no i z "przodu" sygny i ewentualnie zmniejszamy tryb krycia warstwy czarno bia?ej. Po tym kroku uzyskamy mniej-wi?cej taki efekt:


26.Ok. Teraz dodamy ramk?.
a)Zwyk?? ramke dodamy do?? prosto. Wystarczy zrobi? now? warstw?, wej?? w menu "Zaznaczenie" i wybra? "Wszystko". Teraz wej?? w menu "Edycja" i wybra? "Rysuj wzd?u? zaznaczenia". Ustali? ilo?? pikseli i klikn?? ok.
No wcze?niej nale?y tylko wybra? kolor ramki, ale to robimy poprzez ustalenie tego koloru w pierwszym kwadracie pod okienkiem z narz?dziami, jak zmieni? ten kolor opisa?em w kroku 5. gdy pisa?em o brushach ;)
b)Jako, ?e nie jestem zwolennikiem zwyk?ych ramek bo one cz?sto zamykaj? tak sztucznie przestrze? sygny co zdecydowanie j? psuj? polecam wam czasem po prostu ramki nie dodawa? gdy widzicie, ?e rzeczywi?cie jest gorzej z
ramk? ni? bez.
c)Opr??z tego, ?e nie jestem zwolennikiem zwyk?ych ramek to jestem te? zwolennikiem niezwyk?ych ramek xP Takie ramki tworzymy korzystaj?c z zaznaczenia zwanego "Zaznaczenie prostok?tne" - pierwsze narz?dzie jakie mamy do
wyboru ;) Wybieramy to narz?dzie i z jednej strony sygny - najlpiej tej daleszej od postaci zaznaczamy nie du?? cz??? sygny i stosuj?c narz?dzie "wype?nienia kube?kiem" - SCREEN 24
To chyba wszystko co nale?y wiedzie? o ramkach :) Mozna czasem te? wymaza? troch? ramki jakim? brushem je?li to ??dnie pasuje do sygny ;)
Moja ramka wyglada tak:


27.Ostatnim (tak to ju? ostatni :P) krokiem b?dzie dodanie napisu. Niestety nie jest to moja specjalno??, powiedzia?bym nawet, ?e to mi wychodzi najgorzej, ale powiem wam przynajmniej jak to zrobi?.
Musimy wybra? narz?dzie o nazwie "Tekst", ?atwo je pozna? bo jest oznaczone literk? "A". W opcjach narzedzia wybieramy czcionke i rozmiar i kolor. Klimay teraz na sygnie w miejscu gdzie chcemy umie?ci? nasz napis i w
oknie, kt?re si? pojawi wpisujemy co chcemy. M?j napis z sygn? wygl?da nast?puj?co:


28.Teraz ju? tylko zapisujemy nasz? prac? :) z menu "plik" wybieramy "zapisz jako". Pojawi nam si? okno takie jak na screenie: SCREEN 25
Cyfr? 1 oznaczone jest pole, w kt?re wpisujemy nazw? naszego pliku.
Cyfr? 2 zaznaczone jest okno, w kt?rym wybieramy lokalizacj? gdzie ma by? zapisany nasz plik,a cyfr? 3 oznaczone jest miejsce, w kt?rym wybieramy format w jakim ma by? zapisany nasz obrazek. Podkre?li?em tam format .XCF, kt?ry pozwala nam na p??niejsze edytowanie pliku bez utraty jego warstw, ale je?li chcemy sygn? komu? pokaza? musimy j? zapisa? w formacie .JPG lub .PNG (polecam ten drugi bo nie traci tak wiele na jako?ci). No zostaje nam tylko wrzucenie pracy na serwer. Je?li nie wiemy jak to zrobi? odsy??m do tutoriala RiVkA: http://photohost.niop.pl/forum/viewtopic.php?t=303

LINK DO XCF'a SYGNY

Tutorial pisany by? na wersji 2.4.2, ale bez problemu mo?na go wykorzystywa? do wszystkich wersji 2.4.X, w wersjach 2.3.X filtry mog? by? troch? inaczej pogrupowane i chyba nie dzia?a tam skalowanie p?dzli, a w wersjach 2.2.X na pewno nie dzia?a skalowanie, filtry s? pouk?adane du?o inaczej, a menu "kolory" znajduje si? w?a?nie w?r?d filtr?w.

Uff.. to koniec! :P D?u?szego tuta to jeszcze nie widzia?em, no ale mam nadziej?, ?e warto by?o i ?e komu? si? bardzo przyda, tut by? pisany z my?l? o tych, kt?rzy widz? GIMPa pierwszy raz. Chcialem, zeby duzo sie nauczyli, a do tego
zrobili sygne, ktora "jakos" wyglada, mam nadzieje, ze cel osiagniety ;) W tutku sa opiasne wszystkie najwazniejsze techniki oprocz pen toola :P bo za slabo opanowalem pen toola w GIMPie, zeby moc go kogos uczyc, znaczy sie kogos kto
widzi GIMPa pierwszy raz...
Zapraszam do czytania, mam nadzieje, ze dlugosc nikogo nie przestraszy... hehe
No po prostu dolaczcie do GIMPOWCoW i niech GIMP bedzie z wami! ;)

-sory za brak polskich znakow, ale to wina przenoszenia bazy danych ;/

10
Tutoriale / Big noob tut
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:34:09 pm  »
Opisywany po lebkach, raczej nie dla poczatkujacych ;p



jak masz problem  z tym tutem to zapraszam TU, a jak nie umiesz robic cm to zapraszam TU

i prosze:
Ruskie pornole

11
Tutoriale / Ethril & Avuś gift tut!
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:32:49 pm  »
Kliknij, aby powiekszyc ;p

link do tuta, gdyby si? nie za?adowa?: http://img3.imagebanana.com/img/4w5kuzqf/GrafitiSpriteEthrilAv347TutByAbik.png

link do czcionki (bo nie moge jej u mnie na dysku znalesc ;p ): http://www.dafont.com/search.php?psize=m&q=Graffiti+Treat

link do stocka: http://img3.imagebanana.com/img/06gv2nc/126115_7171.jpg

sprite'a, ktorego uzylem jak i inne znajdziesz tu: http://burning-brushes.pl/forum/viewtopic.php?p=20299#20299

soft brusha wlasciwie kazdy ma wiec nie ma sensu robic jednak paki ;p

12
Tutoriale / Tut na światło w gimpie
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:32:03 pm  »
Drugi tutek mojego autorstwa :P również przeznaczony dla początkujących ;) Tym razem jednak nie będzie o napisach, ale
o świetle... konkretnie jak zrobić silne światło z promieniami, jak na przykład tu:


1.Tworzymy w naszym obrazie nową warstwę.


2.Na nowej warstwie rysujemy białym brushem okrąg lub półokrąg zależnie od tego gdzie umieszczamy światło. Okrąg
wielkości około 3-5 razy brusha "Circle19"(tym brushem najlepiej rysować nasze światło).


3.Teraz rozmywamy warstwę z naszym przyszłym światłem gaussem na co najmniej 100px.

4.Ustawiamy tryb krycia warstwy na "Miękkie światło" bo to daje najlepsze efekty ;) I duplikujemy warstwę tak, aby uzyskać
dość mozne światełko, ale bez przesady (bo .Snake. Cię źle oceni :P)


5.Teraz najbardziej twórczy etap od którego najwięcej zależy! Wstawiamy c4d podobne do tych:
http://img503.imageshack.us/img503/16/c4d401ow6.png
http://img526.imageshack.us/img526/1039/c4d417ii1.png
http://img444.imageshack.us/img444/8850/c4d415ci7.png
http://img179.imageshack.us/img179/8220/c4d402pp1.png
http://img241.imageshack.us/img241/7164/c4d420ij6.png
Ustawiamy je tak, aby promienie padały ze źródła światła na postać. Jeśli chcemy obrócić jakiś c4d, w menu "Warstwa"
wybieramy przekształcenie i "dowolny obrót". Suwakiem obracamy c4d.[screen poniżej]
http://img407.imageshack.us/img407/965/beztytuujr0.png

6.Teraz zmieniamy tryb krycia na rozjaśnienie. Jeśli promienie są zbyt mocne zmniejszamy krycie warstwy z c4d.

7.Pamiętajcie, że warstwa z renderem musi się znaleść pod wszystkim watstwami, które składają się na światło!
Jeśli promienie za bardzo nachodzą na render, gumką z kryciem ustawionym na 30-60% wymazujemy promienie tam gdzie nie chcemy,
aby tak mocne.

I mamy gotowe światło :P
Proszę się eni zrażać, że wam nie wyjdzie czy coś ;) tylko poćwiczcie trochę i pokażcie outcomy!!!!!!:D

13
Tutoriale / Ruchoma ramka
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:31:07 pm  »
To już mój 3 tut :D Tym razem będzie ruchowmej ramce :D Tym razem na zdecydowaną prośbę kamikaze_pl :P

1.Tworzymy nową sygnę (avka, logo, banera, buttona lub co tam jeszcze ten świat nie wymyślił:P) lub otwieramy
wcześniej przygotowaną prackę...
2.Tworzymy nową warstwę (nie chce mi się robić screena do tego - jak nie wiecie jak to się robi to odsyłam do
moich poprzednich tutków ;) )
3.Teraz z menu zaznaczenie wybieramy "wszystko" (CTRL + A)

4.Z menu edycja wybieramy opcję "rysuj wzdłuż zaznaczenia"

5.W menu, które się pjawiło zostawiamy wszystkie ustawienia domyślnie, zmieniniamy tylko szerokość lini
(w przyszłości szerokość naszej ramki)

6.Teraz na warstwie z ramką w oknie warstw klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję "Kanał alfa
na zaznacznie" (znajduje się ona prawie na samym dole menu kontekstowego)
7.Teraz wybieramy dwa kolory (pierwszo i drugoplanowy), które będą się składały na kolor naszej ramki.
8.Wybieramy narędzie "gradient"...

9....i przejeżdżamy około 3 cm, mniejwięcej tak jak na screenie. (wszystko zależy jak chemy żeby się zmieniało..
możemy przeciągnąć więcj, ale ja wolę jak animacja jest płynna ;) )

10.Teraz duplikujemy warstwę z ramką, ale przeciągamy gradientem o jakiś centymetr więcej i kawałek dalej...

11...i tak do skutku aż całe zaznaczenie będziemy mieli białe ;)
{OPCJONALNE}
12.Teraz możemy zrobić jeszcze ramkę, która będzie z białej z powrotem w czarną się zmianiała. Wystarczy poprostu
gradient skierować w drugą stronę, alebo zmienić kolejność koloru pierwszo i drugoplanowego oraz powtórzyć kroki
od 8 do 11. ;)

13.Sygnę(avatara, banera...) zapisujemy z rozszerzeniem .gif !



EFEKT(bez 12. kroku :P leniwy jestem co nie? :P ):


jakbyście czegoś nie rozumieli to piszcie w temacie... chyba że już wasz problem jest na prawdę ciężki
to piszcie na gg: 4171649 ;) raczej wszystkim pomogę na tyle na ile będę potrafił ;)
pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy przy ramce ;) czekam na wasze prace z ruchomymi ramkami :D

14
Tutoriale / Tutorial o cm'ach
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:30:02 pm  »
Witam w moim czwartym tutku ;) Tym razem nauczę was kolejnego efektu przydatnego przy wykańczaniu sygny i przydatnego przy tworzeniu
napisów ;) no więc zaczynamy....

Clipping Maski to technika przenoszenia części obrazów w inne miejsce... jest dość popularna i odpowiednio wykorzystana potrafi być
bardzo atrakcyjna na sygnie :P

1.Na początku przygotwujemy sobie pracę na której chcemu zastosować cm'y.
2.Teraz tworzymy nową warstwę.
3.Wybieramy jakiegoś brusha... bardzo ważny etap ponieważ ksztalt cm'ów będzie zależał właśnie od wybranych brushy.
4.Teraz używamy brushy (wystaczy raz kliknąć w wybranym miejscu) .
5.Dajemy "kanał alfa na zaznacznie".
6.Usuwamy warstwę, na której przed chwilą malowaliśmy brushą i zaznaczamy warstwę z sygną...
7.Wciskamy Ctrl + C, czyli poprostu kopiujemy zaznaczenie.
8.Teraz polecam stworzyć nową warstwę i wcisnąc Ctrl+V, czyli poprostu
wkleić :P
9.No i zakotwiczamy naszego cm'a. Klikamy na warswtę z cm'em (tą wklejoną) prawym przyciskiem mysze i kilkamy na zakotwicz
obok ikony kotwicy :P
10.Właściwie nasz cm jest gotowy. Jedyne co nam pozostało to przesunąć go tam gdzie chcemy! ;)

Jeśli chcemy zrobić napisy clipping maskowe to...
...zamiast używać brusha jakiegoś to wybieramy czcionkę, którą chcemy zrobić nasz napis... a resztę robimy tak samo :P czyli:
zamiast kroku trzeciego wybieramy czcionkę, a zamiast kroku czwartego piszemy coś na sygnie ;) Jak ktoś nie wie jak to robić to odsyłam do
mojego tutka na "przezroczysty napis" ;)

No to by było na tyle ;) staralem się tłumaczyć wszystko jasno i przejrzyście i chyba sie udało :P screenów nie ma bo nie są tu potrzebne...
jeśli ktoś nie rozumie to niech pisze w temacie na forum, a jak juz koniecznie musi to na gg 4171649
Dzięki za uwagę i pozdrawiam! Życzę miłej pracy z cllipping maskami ;) Czekam na outy;)

15
Tutoriale / Skalista planeta w GIMPie!
« dnia: Wrzesień 27, 2008, 04:28:20 pm  »
__________________________________________________________
Skalista planeta w GIMPie

Dawno temu, w odległej galaktyce... albo dobra, od razu zacznę od konkretów :P
Słowem wstępu chciałbym napisać, że czytając ten tutorial prawdopodobnie odniesiecie wrażenie, że gdy ja robiłem sobie tą planetę to wszystko miałem dokładnie zaplanowane.
Pudło. Pisząc ten tutorial siedziałem sobie w przyczepie campingowej na polu namiotowym w Ustroniu Morskim z laptopem z zainstalowanym GIMPem w wersji 2.2.10, więc nie wiem w tej chwili czy w 100% jest kompatybilny z wersjami starszymi, to dopiszę na końcu tutoriala po powrocie do domu. Ale wracając do najważniejszego. Nie trzymajcie się sztywno tutka, a sami kombinujcie, ale znowu bez przesady.
To po pierwsze. Po drugie przygotujcie sobie jakieś ładne teksturki, ja korzystałem z tych, które sobie zrobiłem moim kompaktem, można je nabyć za BBforsę na burning-brushes.pl ^^,
Do tego polecam wam posłuchać sobie w czasie tworzenia jakichś swoich ulubionych kawałków, ja słuchałem RMF FM ^^ No, ale zacznijmy.

1. Tworzymy sobie nowy obraz (->Plik ->Nowy CTRL + N) o takich samych długościach boków (np. 200 na 200px, 600 na 600px).
Najlepiej jak największy, bo zmniejszyć zawsze można, ale nie przesadzajmy bo GIMP muli trochę kompa i przy wykonywaniu pewnych operacji, stosowaniu filtrów możemy czekać na prawdę długo.

2. Robimy nową warstwę przezroczystą z takimi wymiarami jak obraz i usuwamy warstwę tła (z reguły się zwie ona "Tło" ^^ ).

3. Teraz stosujemy filtr "projektant sfery" (Filtr-> renderowanie-> projektant sfery) z ustawieniami jak na screenie 1.
SCREEN 1
Jeśli nie chcecie oglądać screena to po prostu zasotsujcie ustawienia domyślne, zmieniając tylko te, które podam:
W polu właściwości tekstury:
Typ: tekstura
Tekstura: szum
Kolory: c18282 (u mnie był inny, niestety nie pamiętam dokładnie jaki, ale bardzo podobny) i 000000 (z kolorami warto się pobawić)
Skala: 0,8
Turbulencje: 3,2
Wartość: 1,0
Exp.: 0,95
Reszta bez zmian, wartości które podałem możecie zmieniać do woli, ważne, żeby efekt was satysfakcjonował i był ładny, mnie takie ustawienia odpowiadają najbardziej ^^

4. Duplikujemy warstwę z "planetą" i ustawiamy jej tryb  na rozjaśnianie i krycie na 85%

5. Znów duplikujemy planetę tym razem ustawiamy tryb na miękkie światło, a krycie również na 85%

6. Teraz dulikujemy obrazek (Obraz ->duplikuj). W nowo powstałym obrazie klikamy w okienku z warstwami CTRL + L klikamy na dowolnej warstwie prawym przyciskiem myszy i wybieramy z menu kontekstowego, które się pojawi pozycję "połącz widoczne". Pojawi się okienko, w którym wybieramy opcję drugą (przycięta do obrazu).
Tak powstałą warstwę przeciągamy do naszego "głównego" obrazu. Jak umiecie duplikować obrazek to ok, a jak nie to właśnie się tego naucznie bo to jest ogromnie przydatna funkcja i będziemy z niej często korzystali.

7. Na zduplikowanym obrazku stosujemy filtr ->Filtry ->zniekształcenie ->mozaika, ustawienia możemy pozostawić domyślne. Tryb tej zflitrowanej warstwy ustawiamy na tylko ciemniejsze, a krycie na 75%.

8. Znów duplikujemy sobie planetę (obraz, ale 2 razy) tak jak w kroku 6. Stosujemy na duplikacie filtr... ->filtry ->artystyczne ->kubizm, najlepiej z ustawieniami domyślnymi, tryb tej warstwy ustawiamy na mnożeie, a krycie na 85%.

9. Duplikujemy warstwę z filtrem kubizm i jej tryb zmieniamy na dzielenie, a krycie na 7%.

10. Duplikat planety z przed zastosowania filtra kubizm przesuwamy na wierzch w okienku z warstwami, tryb zwykły[color] i krycie 25%.

11. W moim przypadku różnica kolorów na planecie była dość duża i nie wyglądała ładnie, więc utworzyłem warstwę i wypełniłem ją całą kolorem 290b0b, tryb ustawiłem na różnica, a krycie 80%.

12. No i znów duplikujemy sobie planetę, a na duplikacie stosujemy filtr wytłocznie (filtry ->zniekształcenie ->wytłoczenie), z ustawieniami domyślnymi, tryb warstwy ustawiamy na pokrywanie, a krycie na 30%.

13. Duplikujemy planetę... ^^ i ustawiamy jej tryb na przesiewanie. a krycie na 20%.

14. Teraz (jak ostatnio często :P) duplikujemy naszą planetę, chociaż nie jest to obowiązkowe to jednak zawsze lepiej ją mieć zduplikowaną niż nie ^^

15. Dajemy na planecie kanał alfa na zaznaczenie i otwieramy jakąś ładną teksturę, chyba, że nie chcemy ich stosować, ale jednak przydają się i poprawiają wygląd planety. Jak już otworzymy teksturę, możemy sobie zmiejszyć jej wymiary, jeśli jest bardzo duża lub jeśli po prostu mniejsza wygląda lepiej ^^
Zależnie od tego jakiej teksutury użyjemy musimy dobrać do niej tryb i krycie. Ja skorzystałem z teksutury z drobnymi kamieniami, zmniejszyłem ją o połowę(z 2k px na 1k), tryb ustawiłem na miękkie światło, a krycie pozostawiłem na 100%.

16. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją jakimś kolorem, najlepiej żeby był podobny do tego, który dominuje na naszej planecie, u mnie jest to dca967. Tryb warstwy z kolorem ustawiamy na odcień, a krycie zostawiamy maksymalne, chyba, że ładniej wygląda po zmniejszeniu.

17. Jeśli nasza planeta przypomina trochę jakąś pustynną, piasczystą planetę to możemy zastosować na niej teksturę z piaskiem (najlepiej morksim ^^). Dobieramy do niej tryb, jeśli jest to jasny piasek to na pewno dobrze wyglądać będzie miękkie światło i kombinujemy z kryciem. Jeśli nasza planeta nie jest piasczysta, pustynna to przechodzimy do następnego kroku, ewentalnie zmieniamy kolor tekstury.

18. Stosujemy kolejną teksturę. U mnie była to taka "patterno podobna" przypominająca trochę powierzchnie planety, brązowa, tekstura. Najpierw z trybem na odcień, a później zduplikowana, ze znacznie zwiększonym kontrastem i jasnością (o jakieś 50-60 jedno i drugie) i trybem na pokrywanie, obie warstwy z teksturami krycie ustawione miały na 100%.

19. Duplikujemy naszą planetę i ustawiamy jej tryb na przesiewanie i krycie na 45%.

20. Duplikujemy ją znowu i narzędziem do rozmywania (Rozmywanie lub wyostrzanie V) rozmywamy trochę krawędzie planety.

21. Na tej samej warstwie stosujemy selektywne rozmycie gaussa (filtry ->rozmycie ->selektywne rozmycie...), zmieniając maksymalną deltę na 20, a promień rozmycia zostawiając na 5.

22. Wyostrzamy teraz planetę (filtry ->uwydatnianie ->wyostrzenie), ustawiając ostrość na 30. W razie potrzeby możemy narzędziem rozmycia lub wyostrzenia rozmyć ... lub wyostrzyć ^.^ poszczególne obszary planety, ale nie przesadzajmy z tym.

23. Duplikujemy planetę dwa razy...
-Pierwszy duplikat rozmywamy gaussem o promieniu 2px i wymazujemy tak, by został nam półksiężyc (wymazujemy tam gdzie planeta będzie zacieniona, a zostawiamy tam gdzie będzie ośtwietlona). Tryb ustawiamy na tylko jaśniejsze, a krycie zostawiamy na 100%.
-Drugi duplikat rozmywamy gaussem o promieniu 130, a tryb ustawiamy na przesiewanie, bez zmiany krycia.

24. U mnie już jest w sumie ok, muszę tylko poprawić troszkę kolory. Od tego właśnie jaki macie w tej chwili wygląd wszej planety, zależy ile jeszcze będziecie nad nią pracować, jeśli jest ok, to zaraz koniec, a jak nie to męczcie sie z kolorami (gm'y, krzywe, poziomy, mikser kanałów...)
Jako, że u mnie było ok, to zastosowałem kilka gm... tak więc duplikujemy 5 razy naszą planetę, pierwsze 4 warstwy od góry włączamy i jedziemy po kolei gm'y (na każdą planetę 1 gm, te gm do góry do tych warstw na dole :P):
290b0b - dca967 nasycenie 35%
d2770b - ffffff nasycenie 85%
d2770b - 290b0b pokrywanie 100%
ff0000 - 1e00ff nasycenie 50%
ff8a00 - 1e00ff dzielenie 15%
Radzę ostro pokombinować z gm'ami!

25.Teraz duplikujemy ostatecznie planetę, zwiększamy trochę kontrast.

Właściwie to już wszystko w końcu ^^, można jeszcze pokombinować z kolorami, kontrastami itp. Efekt jaki uzyskacie zależy od tego jak sztywno trzymaliście się tutka i jak dużo kombinowaliści (im więcej kombinacji tym wg mnie powinien być lepszy efekt :P )
Mnie ostatniecznie wyszło tak:
Mój out :P

Cztery dni później...
Wracając jeszcze tylko do kompatybilności tego tutka z GIMPem w wersjach nowszych niż 2.2.10 to muszę przyznać, że jest w 100% możliwy do wykonania, właściwie wszystko robimy tak samo jak jest to napisane w tutku.
To co ważne to to, że w nowszych wersjach GIMPa brzydkie miejsca planety,  czy tekstur użytych do jej tworzenia możemy poprawić narzędziem rozsmarowywania S (po prostu smuż ^^) z ustawionym drganiem na jakieś 1,10.

No to by było na tyle. Dziękujęza uwagę, mam nadzieję, że komuś ten tutek pomógł, czegoś nauczył czy coś, to moja pierwsza planeta w GIMPie więc nie jest źle, myślę, że efekt właściwie jest całkiem niezły i co też ważne bardzo prosty do uzyskania! Właściwie nie wymaga dużej znajomości programu, tylko cierpliwości i wyobraźni.
Miłego GIMPowania! ;)
Abik ;)
__________________________________________________________

Strony: [1] 2

Styl BloQcs zaprojektowany przez Blocweb
Powered by SMF 2.0.3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC